Miért nem működik a mobilinternet, pedig van térerő?

Biztos ismerős a helyzet: van térerő, a telefon nem ír ki hibát, de a net egyszerűen nem működik. Nem tudsz böngészni, nem frissülnek a feed-ek, mintha megállt volna az idő. Ne aggódj, nem feltétlenül a szolgáltatóval van gond, sokszor egy-egy apró beállítás vagy rendszerhiba okozza a problémát, amit könnyen meg lehet oldani. Ebben a cikkben lépésről lépésre segítünk, mit érdemes megnézned, ha nem működik a mobilinternet, pedig van térerő.

Először is: újraindítás, mindig újraindítás!

Bármilyen furcsa, de a legtöbb mobilnet-probléma egy sima újraindítással megoldható. Ez gyorsan leállítja az összes háttérfolyamatot, és újraépíti a hálózati kapcsolatot.

Így csináld: kapcsold ki, várj pár másodpercet, majd indítsd újra a készüléket. Ha szerencséd van, már működik is a net.

Ellenőrizd: be van kapcsolva az adatkapcsolat?

Néha a legegyszerűbb dolgokról feledkezünk meg – például:

  • nincs bekapcsolva a mobiladat
  • a telefon egy Wi-Fi-hez próbál kapcsolódni

Androidon:
Lehúzható menü > „Mobiladat” ikon legyen bekapcsolva
Beállítások > Kapcsolatok > Mobilhálózatok

iPhone-on:
Beállítások > Mobilhálózat > Mobiladat kapcsoló legyen bekapcsolva

Nincs net telefonon? Lehet, hogy elérted a keretet

Ha feltöltőkártyás vagy korlátos mobilnet-csomagod van, simán lehet, hogy elfogyott az adatmennyiséged.

Ellenőrizd a telefonodon a felhasznált adatmennyiséget, vagy a szolgáltatód applikációjában, ügyfélszolgálatán a keretet:

  • Telekom: Telekom app vagy *102#
  • Vodafone: Vodafone app vagy 1270
  • Yettel: Yettel app vagy *121#

Ha kimerült a kereted, lelassulhat vagy teljesen leállhat a mobilnet.

Ellenőrizd az APN-beállításokat

Az APN (Access Point Name) az a kis technikai beállítás, amin keresztül a telefon csatlakozik az internetre. Ha ez hibás vagy hiányzik, nem fog működni a mobilinternet – még akkor sem, ha van térerő. Ez magától nem nagyon fog elállítódni, de ha belenyúltál a beállításokba, akkor itt is lehet hiba.

Hol találod?
Androidon:
Beállítások > Mobilhálózatok > Hozzáférési pontok (APN)
iPhone-on:
Beállítások > Mobilhálózat > Mobiladat-hálózat

A szolgáltató weboldalán megtalálod a helyes APN-adatokat.

Váltogass a hálózati módok között

Néha az is segít, ha átváltasz 4G-ről 3G-re vagy fordítva – főleg, ha gyengébb a lefedettség vagy valami elakadt a kapcsolatban.

Próbáld ki ezt:

Beállítások > Mobilhálózat > Hálózati mód
Válaszd ki kézzel a 3G vagy 4G opciót, majd később térj vissza az automatikus módra.

SIM-kártya hibája is lehet?

Igen, előfordulhat. Ha a SIM-kártya:

  • elmozdult
  • sérült
  • elöregedett (pl. régi 3G-s SIM egy újabb telefonban)

akkor a térerő látszódhat jónak, a mobilnet mégis akadozhat. Ilyenkor érdemes másik készülékben kipróbálni a SIM-et, vagy fordítva: másik SIM-et a saját mobilodban. Ha a hiba csak a te SIM-ednél jelentkezik, kérhetsz cserét a szolgáltatódnál – sokszor ingyenes.

Szoftverfrissítés vagy hibás rendszer?

Néha egy régebbi szoftververzió vagy egy rosszul sikerült frissítés okozza a problémát.
Lépj be a Beállítások > Rendszer > Frissítés menüpontba, és nézd meg, van-e elérhető frissítés.

Összefoglalva – mit tegyél, ha nem működik a mobilinternet?

  1. Indítsd újra a telefont
  2. Kapcsold be a mobiladatot
  3. Ellenőrizd, nem fogyott-e el az adatkereted
  4. Nézd meg az APN-beállításokat
  5. Próbálj más hálózati módot
  6. Teszteld a SIM-kártyát másik telefonban
  7. Frissítsd a szoftvert

Ha ezek után sem működik a net, ne kínlódj tovább – ugorj be hozzánk az XXL GSM-hez, és segítünk kideríteni, mi a gond.
Sok esetben egy perc alatt meg tudjuk oldani.

Szervízünk megoldja, ha valami nem működik!