Termékekre vonatkozó szállítási és jótállási rendelkezések (Általános Szerződési Feltételek, a továbbiakban: ÁSZF)


Felek rögzítik, hogy a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, továbbá az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 51/2003. (IX.22.) Korm. rendelet valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A Tesla Mobil Kft. , mint Eladó rögzíti, hogy az XXL GSM.hu webáruházában mobiltelefonok, tabletek, laptopok továbbá egyéb elektronikus termékek és ezek kiegészítői vásárolhatóak meg. A továbbiakban ezek együttesen: Termékek.


FIGYELEM!

 Áruházunk változó árukészlettel dolgozik, amennyiben az Ön által választott modellből pillanatnyi készlethiány merülne fel, abban az esetben (ha megoldható) néhány héten belül beszerezzük Önnek.

Aktuális készletünkről kérjük, mindenkor érdeklődjön! 


1. Szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságai

Eladó az ide kattintva elérhető Termékeket forgalmazza. Lényeges tulajdonságairól az adott Termék nevére kattintva tájékozódhat.


2. Elérhetőségek

 

Az XXL GSM.hu üzemeltetője / tulajdonosa: Tesla Mobil Kft.

Cégnév: TESLA MOBIL KFT.
Székhely: 1066. Budapest, Teréz körút 22. Földszint 7.
Adószám: 25831537-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-291554
Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató nevében eljáró személy: Slukk Péter ügyvezető

Tárhely szolgáltató adatai:

Név: RACKFOREST INFORMATIKAI KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÓ ÉS TANÁCSADÓ KFT.
Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.
Email: info@rackforest.hu


Az XXLGSM.HU elérhetőségei:

Tesla Mobil Kft. elérhetőségei:
Üzlet/Ügyfélszolgálat : BUDAPEST VI. ARADI UTCA 3.
ÉRTÉKESÍTÉS: Aradi utca: +36304995476, +36705995476;
SZERVIZ ÁTVEVŐPONT: ARADI UTCA 3. : +36203933593
Online áruház: http://www.xxlgsm.hu
E-mail: 
info@xxlgsm.hu vagy ugyfelszolgalat@xxlgsm.hu vagy tesla@xxlgsm.hu.



3. Árak

A Termékek árai az adott Termékre kattintva érhetőek el.
A termékek árai magyar nyelvű menüvel, gyári csomagolásban, 27%-os ÁFA-s számlával értendőek.
A weboldalon feltüntetett áron megrendelt terméket a rendelés véglegesítését követően minden esetben szükséges előre kiegyenlíteni, melyre utalással, vagy készpénzzel van lehetőség. A kiegyenlítést követően a várható teljesítési határidő 20 munkanap. Megértésüket köszönjük!
Rövidebb szállítási idővel érkező termékeinkre egyedi árakat biztosítunk, a gyorsabb kiszolgálás érdekében kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

3.1. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár.
(pl. 124900 Ft a termék, a feltüntetett ár pedig 24900 Ft)
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.


4. A teljesítés feltételei

Fizetési módok:

- Készpénz
- Utánvét
- Előreutalás
- Bankkártya (személyes átvétel esetén szaküzletünkben)

Az eredeti számlát a termékkel együtt kézbesíti az Eladó.


Rendelések feldolgozása:

A rendelések feldolgozása munkanapokon legkésőbb 48 órán belül megtörténik. Az adott munkanapon 14.00 óráig beérkezett, illetve befogadott megrendeléseket 48 órán belül munkatársaink egyeztetik önnel, összeállítják és átadják az illetékes futárnak. Hétvégeken és ünnepnapokon nincs kiszállítás illetve személyes átvételre nincs lehetőség.


Szállítás módja:

A küldemények kézbesítése Budapest területén kívül, kizárólagosan a GLS futárszolgálattal történik. A csomag feladását követő napon a Futárszolgálat SMS-en keresztül értesítést küld a megadott telefonszámra a csomag várható kézbesítési időpontjáról. Amennyiben valamilyen okból a Vevő, illetve a feltüntetett címzett nem tartózkodik a megadott helyen a kiszállítás időpontjában, a Futárszolgálat a Vevő által megadott telefonszámon egyeztet vele a küldemény ismételt kiszállításával kapcsolatban.

FONTOS! A futárszolgálat csak egyszer kísérli meg az újbóli kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.

A visszaszállítást követően a második kiszállítás költsége Vevőt terheli.


Kiszállítási idő:

A vidéki csomagjainkat GLS futárszolgálat kézbesíti a termék készletre kerülését követő 1-2 munkanapon belül. A budapesti megrendeléseket saját futárunk kézbesíti a megrendelésnél egyeztetett időpontban.
Teljesítési határidő: A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 20 munkanap.

Visszaigazolás:

Minden internetes rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mail kap a rendelés beérkezéséről. Vevő tudomásul veszi, hogy a visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, szerződés nem keletkezett. A szerződés akkor jön létre, amikor Eladó az automata visszaigazolást követően telefonon értesíti a Vevőt a megrendelés részleteiről és a várható teljesítéséről, ezek adatokról email-t küldünk (szerződés létrejötte).

Hibák, hiányosságok javítása

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a terméknél vagy az árnál, Eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Eladó azonnal tájékoztatja Önt az új adatokról. Ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Adatok, adatbeviteli hibák javítása

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.


Vásárlási tudnivalók

Keresse meg a megrendelni kívánt terméket. Kattintson a termék nevére.

Az termék ára alatti kosár gombtól balra adja meg a mennyiséget.

Kattintson a „Kosárba gombra”

Megjelenik egy üzenet: „Kosárba raktunk x terméket”, kattintson az alatta lévő „Ide kattintva befejezheti a vásárlást.” linkre.

Rendezze megrendelését, ügyeljen a darabszámra!

Kattintson a „MEGRENDELEM” gombra

Ha már regisztrált Ügyfelünk, jelentkezzen be, ellenkező esetben lentebb töltse ki az adatokat.

A kitöltést követően olvassa el a feltételeket és pipálja ki a jelölő négyzetet.

Kattintson a „Regisztrálok” gombra a továbblépéshez.

A következő üzenet értelmében: „Regisztrációja sikeres volt, véglegesíteni a vásárlást befejezni a visszaigazoló levélben kapott linkre kattintva tudja!”

Ellenőrizze igazoló levelünket e-mail fiókjában.


5. Panaszkezelés módja

Eladó célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vevő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszokat az Eladó a 2. pontban megjelölt postai és e-mail címen fogad.

Az Eladó a személyesen közölt szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek.
Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi az Eladó, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Panaszának elutasítása esetén hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint: A Fogyasztó panasszal fordulhat a  lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el.A kormányhivatalok elérhetőségei: 
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Név: Dr. Inzelt Éva Veronika (elnök)
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: +36-88-814-121
Fax: 06-88-412-150
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy az Eladó kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben az Eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani.

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr


6. A szerződéstől való elállás (fogyasztói szerződés esetén)


6.0. Vannak kivételek, melyek esetében nem lehet elállni a vásárlástól:

- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta,

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

- olyan zárt csomagolású termék (így különösen Lázmérő; Fülhallgató, Fejhallgató, headset, gamer headset; borotva, villanyborotva, epilátor, borotvához szita, borotvafej, trimmel; Villanófényes szőrtelenítő (IPL); Arctisztító kefe, Bőrradírozó, Gyantázó készülék, gyantapatron; Bőrápoló szer, krém; Fogkefe, fogkefe fej; Szájzuhany, szájcenter; Manikűr/pedikűr készülékek és tartozékaik; Hajformázók (hajvasaló, hajsimító, göndörítő, kreppelő, hajsütővas, kúpvas, meleglevegős készülékek); Hajvágó, szakállformázó, testszőrzet nyíró, fül/orr szőrnyíró; Inhalátor; vibrátor; Masszírozó és segédeszközeik; Felnőtt játék kiegészítő; Óvszer és síkosító; merchandise: pl. póló, zokni, sapka, bögre; stb.) VR szemüveg és/vagy headset, aktivitásmérő, „okosóra”, vérnyomás- és/vagy pulzusmérők, alkoholszonda, vércukor és/vagy koleszterin mérő, hallókészülék, izom- és idegstimuláló (TENS) készülék, arcszauna, inhalátor, cumi és cumisüveg, lábfürdő, szájmaszk, tetűfésű, mikrodermabráziós készülék, ízület melegítő/rögzítő, ágymelegítő, melegítőpárna, lábmelegítő, menstruációs kehely, párna, matrac, matracvédő, fedőmatrac, paplan, pléd, ágyneműhuzat, lepedő, ágy-, fotel, kanapétakaró, szemtakaró, fürdő, mosdó és mosó szivacs/pamacs, körömkefe, WC kefe, WC pumpa, fürdőszobai csúszásgátló, zuhanyfüggöny, védőszemüveg tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.


6.1. Távollevők között kötött fogyasztói szerződés esetében a fogyasztót elállási (szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén felmondási) jog illeti meg. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

Fogyasztó a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Vállalkozás a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 4. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

A fogyasztó 14 (tizennégy) napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdődött, a fogyasztó a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül jogosult felmondási jogát gyakorolni.


6.2. Az elállási idő az Eladótól megrendelt termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy:

- a terméket átveszi,

- több termék adásvételekor - ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik - az utoljára szolgáltatott terméket átveszi,

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot átveszi,

Ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az elállási idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az első terméket átveszi.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a felmondási határidő a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le.


6.3. Amennyiben a fogyasztó az elállási/felmondási jogával élni kíván, úgy ezt a jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján akár 
1. számú mellékletben a megnyíló nyomtatványon (elállási/felmondási nyilatkozat-minta felhasználásával) gyakorolhatja, amelyet a fogyasztó köteles eljuttatni Eladó részére postán az alábbi címre: Tesla Mobil Kft (1066. Budapest, Teréz körút 22. Földszint 7.), vagy elektronikus úton küldött levél útján az elektronikus levelezési címek valamelyikére: info@xxlgsm.hu vagy ugyfelszolgalat@xxlgsm.hu vagy tesla@xxlgsm.hu, vagy azt személyesen is leadhatja az Eladó Ügyfélszolgálatán.

6.4. A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a 6.2. pontban megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

6.5. A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

6.6. A fogyasztó az elállás/felmondás jogát nem gyakorolhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29.§-a értelmében az alábbi esetekben:


a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;


b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;


c) olyan nem előre gyártott termék esetében (pl. a Vevő kérése alapján egyedileg konfigurált termékek), amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;


d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;


e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. fülhallgató, kijelzővédő fóliák);


f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;


g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;


h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;


i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;


j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;


k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;


l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;


m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.


A h) pontban meghatározott esetben az elállási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.


6.7. Ha a fogyasztó a fentieknek megfelelően eláll a távollévők között kötött szerződéstől, úgy köteles az Eladótól megrendelt és átvett termék(ek)et haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő lejárata előtt a fogyasztó elküldi a terméket.

A terméket Eladó csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza. A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött Terméket tartalmazó csomag felbontásáról az Eladó fényképet készíthet.


6.8. Az elállási jog gyakorlása miatt a termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét a fogyasztó viseli. Az Eladó ezen felül követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenés megtérítését. A fogyasztó tehát a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenésért felel.


6.9. Az elállási jog jogszerű gyakorlása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket visszatéríteni. Ez alól kivétel az a többletköltség, amely amiatt merült fel, hogy a fogyasztó az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési mód alkalmaz az Eladó, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag azonban fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.


6.10. Az Eladó mindaddig visszatarthatja a 6.9. pont szerinti összeget, amíg a fogyasztó a terméke(ke)t vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni).


6.11. Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében, ha a fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén a fogyasztó köteles megtéríteni Eladó számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget.

7. Kellékszavatosság, jótállás, termékszavatosság

Ezen tájékoztatásnak Eladó a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet szerinti minta alkalmazásával tesz eleget az alábbiak szerint:


7.1.Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év. Ha az Eladó által másik vállalkozással kötött adásvételi szerződés tárgya használt termék, úgy ebben az esetben az Eladó a használt termékre kellékszavatosságot nem vállal.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással (Eladó) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. §. alapján Eladó jótállásra köteles, amennyiben a Vevő fogyasztónak minősül.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerint a jótállás időtartama:

  1. 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

  2. 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

  3. 250.000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Az Eladótól vásárolt Termék Eladó általi üzembe helyezésére kizárólag a Termék személyes bolti átvétele esetén van lehetőség, amely szolgáltatás díjmentes. Kérjük, hogy ezt az igényét a személyes átvételkor jelezze kollégánk részére!

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő - választása szerint - elsősorban kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.

Amennyiben az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő -választása szerint - a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Vevő kijavítási igény érvényesítése esetén köteles a javítandó fogyasztási cikket a kijavítási igény közlésével egyidejűleg az Eladó részére átadni vagy azt részére megküldeni. Az átvételről Eladó jegyzőkönyvet (szervizátvételi lapot) készít. A kijavítási idő minden esetben a fogyasztási cikk Eladó általi átvételétől indul.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vevőt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás elektronikus úton a Vevő által megadott e-mail címre vagy a Vevő általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény Eladó részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Vevő eltérő rendelkezése hiányában - az Eladó köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Vevő részére visszatéríteni.

 A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Más esetben a jótállási idő nem hosszabbodik meg. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható - a Vevő eltérő rendelkezése hiányában - a Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vevő részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Vevő eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Ptk. szóló 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vevő nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Vevő nem kívánja a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vevő részére visszatéríteni.

A jótállási igény a jótállási határidőben a jótállási jeggyel érvényesíthető és nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. Jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a Vevő rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Ebben az esetben a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot -az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Vevő bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A Vevő jótállási igényét az Eladónál érvényesítheti, azzal, hogy a kijavítás iránti igényét - választása szerint - az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok (7.1. pont) gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően keletkezett, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati, kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) - rendeltetésellenes használat, a használati, kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás (pl. beázás), helytelen kezelés, rongálás, fizikai sérülés, -elemi kár, természeti csapás továbbá illetéktelen szoftveres beavatkozás (root, knox 0x1, jailbrake, bootloader nyitás stb.) okozta.

Eladó felhívja a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.


8. A szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve a magyar. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat Eladó nem iktatja, a teljesítést követően a szerződéshez kapcsolódó adatokat nem tárolja, de a tranzakciókról természetesen számlát állít ki. Javasoljuk, hogy a vásárlást igazoló adatokat Ön őrizze meg a későbbi esetleges igényérvényesítése céljából.